Gratis fragt i Danmark fra 399 DKK
 

Salgs- og leveringsbetingelser på BOTIQ

Link til fortrydelsesformular (PDF)

 

Salgs- og leveringsbetingelser er opdateret den 13-01-2023.

 

Virksomhedsoplysninger:
NORDIC HARDWARE SHOP
Hestehøjvej 120
DK-5260 Odense S
Denmark

 

CVR/VAT: DK39189607
Etableret år: 2017

 

NORDIC HARDWARE SHOP driver netbutikkerne; NORDIC HARDWARE SHOP og BOTIQ, der kan kontaktes på hhv:

 

NORDIC HARDWARE SHOP - E-mail: info@nordichardwareshop.dk

 

BOTIQ - E-mail: info@botiq.dk

 

 

Vi svarer løbende på e-mails og chat alle hverdage mellem 9 og 15. Weekender og helligdage er der lukket.

 

Alderskrav:

Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge.

 

En aftale kan altid let annulleres af en forælder eller værge, hvis det skulle vise sig, at den er blevet indgået af et barn eller en person under 18 år.

 

Betaling og finansiering:

På vores netbutikker kan du betale med Dankort, Visa, MasterCard, JCB, Discover, Diners Club og American Express. Derudover kan du betale med MobilePay, Google Pay og Apple Pay.  Der tages ikke kortgebyr.

Betaler du med et internationalt betalingskort f. eks. VISA eller MasterCard, reserveres beløbet med det samme.

 

Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller

2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.


Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

 

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes og der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

 

Dine kortoplysninger krypteres i processen. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med NETS.

 

Vi delfakturerer ikke ordrer. Bliver en ordre sendt i flere forsendelser vil hele beløbet blive hævet ved afsendelse af den sidste vare.

 

Offentlige virksomheder, institutioner og private virksomheder kan betale med EAN nummer (elektronisk Nem Handels faktura). Ved valg af betaling, skal der blot tastes EAN nummer og en digital EAN-faktura vil blive sendt. Kontaktperson-navn skal opgives ved indtastning af adressen.

 

Finansier dit køb igennem SparXpres - du kan altid se gældende priser, renter og gebyrer i menuen under punktet "finansiering af dit køb" i menuen i bunden som findes på alle sider. Fortryder du dit køb bortfalder din aftale om finansiering automatisk også.

 

Med Anyday kan du betale over 4 måneder. Du betaler første afdrag når varen leveres, og det resterende beløb betales over de følgende 3 måneder. Vælg blot Anyday som betalingsmetode. Har du ikke en Anyday-konto i forvejen bliver du ledt hen til godkendelse og oprettelse, før du kan færdiggøre dit køb. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper.

 

Fragt:

 

OBS! Det er ikke muligt at afhente varer på vores adresse.

 

Fragt til pakkeboks:

Bemærk at dette ikke gælder for møbler og andre produkter, hvis vægt eller størrelse overskrider fysiske grænser for levering til en pakkeboks, som pt. er:

 

  • Maksimal vægt på 20 kg.
  • Minimum 10 x 15 x 1 cm.
  • Maks. 200 cm på længste side og maks. 300 cm i længde + omkreds.

 

Dukker levering til pakkeboks ikke op i fragtmulighederne ved check-out er denne fragtmetode ikke en mulighed i forhold til de varer du har lagt i kurven.

 

Du vil altid blive oplyst om det præcise fragtbeløb inden du betaler for ordren.

 

Bemærk! - der kan omkring store handelsdage/perioder såsom Black Friday og jul, opstå situationer, hvor fragtselskabet leverer til en anden pakkeshop pga. pladsproblemer.

Tillæg for større pakker og særlig håndtering

Pakker over 115 cm i længden og/eller over 60 x 60 cm eller ikke kan maskinsorteres, tillægges Special Handling tillægget på 30,00 kr.

 

Pakker hvor en af siderne overstiger 175 cm, tillægges Oversize 175 cm tillægget på 80,00 kr.

Transportører

Der leveres med PostNord, GLS og BRING til:

 

  • Pakkeboks/posthus i Danmark.
  • Hjemmeadresser i Danmark.
  • Erhvervsadresser i Danmark.

 

Alt forsendelse ud over Danmarks grænser håndteres af PostNord/DPD.

Standardleveringer:

Som standard kan alle varer på vores netbutikker leveres inden for:

 

  • 2-3 dage i Danmark.
  • 2-5 dage i Sverige, Norge, Finland, Island og Tyskland.
  • 2-9 dage på Færøerne.
  • 2-27 dage i Grønland.

 

Enkelte varer vil der være en forlænget leveringstid på - dette vil fremgå af den enkelte vareside.
Priserne på levering fremgår af varekurven og bliver dannet på baggrund af den samlede vægt/det samlede beløb på varerne du lægger i kurven.

 

Standardpriser for levering i Danmark:

 

  • Til pakkeboks/posthus fra 45 kr. / Fri fragt ved køb over 399 kr.
  • Til erhvervsadresse fra 55 kr.
  • Til privatadresse fra 59 kr.

 

Fortrydelsesret:

Der er 45 dages fortrydelsesret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Har du fået del-leveret din ordre regnes de 45 dages fortrydelsesret fra den dag du modtager den sidste vare på din bestilling.

 

Hvis du ønsker at fortryde dit køb, skal du inden 45 dage give os skriftlig besked om dette og derefter har du 14 dage til at sende varen retur.

 

 

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for f.eks.: møbler eller meget tunge varer der vejer mere end 35kg. Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 2500 kr.

 

Vi trækker 50 kr. fra dit returbeløb ved booking af retur igennem os. - Du er velkommen til selv at booke og betale for returen direkte på posthuset/pakkeboks og så fratrækker vi naturligvis ikke dit returbeløb noget.

 

Bemærk at du også bedes udfylde og vedlægge standardfortrydelsesformularen der er vedhæftet din ordrebekræftelse og som du finder nederst i disse betingelser.

 

Når du godkender et SparXpres lån, giver SparXpres dig 14 dages fortrydelsesret, fra den dag du har godkendt lånet. Er din ordre ikke afsendt fra os indenfor de 14 dage, kan du fortryde og få refunderet beløbet.

 

Vi refunderer din betaling senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Er din returret overskredet og vi alligevel aftaler at tage din vare retur, giver vi dig et værdibevis til at købe for.

 

Når varen kommer retur, forventer vi at den er som ny, dvs. i væsentlig samme stand som da vi afsendte den. Er den ikke det, hæfter du selv for værdiforringelsen - vi vurderer hvilken nedsat pris varen efter al sandsynlighed kan gensælges for, og det er dette beløb du vil få refunderet. Du kan undersøge varen på samme måde som du ville gøre i en fysisk butik uden at dette medfører en værdiforringelse.

 

Hvis ordren nægtes ved modtagelsen eller kommer retur til os som en ikke afhentet pakke eller der er oplyst mangelfuld adresse, hvis modtagernavn ikke står skrevet på postkasse eller døren eller hvis ordren ikke er afhentet, fratrækkes returbeløbet fragten, hvis ordren fortrydes.

 

Uafhentede pakker der er returneret af transportøren kan genfremsendes mod at betale et genfremsendelsesgebyr på 29 DKK. – Kontakt kundeservice for genfremsendelse af din pakke.

 

Visse varer er ikke omfattet af fortrydelsesretten. Det gælder f.eks.:

 

  • Specialfremstillede varer - Varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen

Tilbagebetaling af købsbeløbet:

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

 

Vi refunderer din betaling senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen.

Reklamationsret:

Vi yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke almindelig slitage, fejl, eller skader der er direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

 

Du skal reklamere inden for rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder vi evt. returneringsomkostninger. Fejl som er opstået fordi du har opgivet forkerte oplysninger, dækkes ikke af os. Vi er ikke forpligtet til at oplyse om formodede produktfejl, men vi gør det i vides muligt omfang.

Fragtskader:

Når pakken ankommer, vil vi gerne opfordre dig til at du undersøger om emballagen er beskadiget INDEN du kvitterer for modtagelsen. Hvis den er det, skal du på din kvittering angive hvad der er galt, f.eks. "hul i emballagen" eller lignende. Hvis du undlader dette, kan transportselskabet frasige sig ethvert ansvar for transportskaden. Vi skal straks have besked om dette inden for 2 hverdage.

 

Desuden er det vigtigt, at du sørger for at gemme emballagen indtil du er sikker på, at varen ikke er beskadiget. Tag gerne et foto af emballagen, hvis den ser beskadiget ud, inden du pakker varen ud.

 

Hvis ordren nægtes ved modtagelsen eller kommer retur til os som en ikke afhentet pakke eller der er oplyst mangelfuld adresse, hvis modtagernavn ikke står skrevet på postkasse eller døren eller hvis ordren ikke er afhentet, fratrækkes returbeløbet fragten, hvis ordren fortrydes.

Originalemballage:

Send varen tilbage i originalemballage! Emballagen er ofte unik for varen og er forsynet med billeder/tekster/brugsanvisninger der tydeliggør varens funktion, samt beskytter ømtålelige varer som f.eks. elektroniske apparater. Emballage der er påført gaffetape, brun tape eller anden ikke gennemsigtigt tape vil ofte være værdiforringet.

Ombytning af varer:

Kontakt os via kundeservice og aftal nærmere. Når vi har modtaget varen, sender vi dig en værdikode som du kan bruge til at foretage nyt køb.

Reklamation og varereturnering:

Du kan kun returnere dine varer efter levering. Det betyder, at når du har trykket på knappen ”Godkend og betal” kan du ikke annullere dit køb.

 

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til os.

 

Varereturnering sendes til:

 

NORDIC HARDWARE SHOP/BOTIQ
ATT: Retur
Hestehøjvej 120
DK-5260 Odense S
Denmark

 

Bemærk! vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav eller pakker uden omdeling. Udgifter til retur står du selv for.

Refusion:

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller varer som afbestilles før afsendelse, kan der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion ved berettigede reklamationer sker normalt altid ved bankoverførsel, og vi har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. e-mail eller anden traditionel korrespondance form.

Persondatapolitik:

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

 

  • Navn
  • Adresse
  • Tlf.nr.
  • Mailadresse.

 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig, f.eks. dit navn og adresse til PostNord/GLS/Bring.

 

Personoplysningerne registreres i vores centrale system og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes automatisk.

 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

 

Den dataansvarlige på vores netbutikker er NORDIC HARDWARE SHOP

 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

 

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.

Klageadgang:

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

 

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

 

Når du handler på vores e-mærkede netbutikker, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - https://ec.europa.eu/odr.

Copyright © 2017- BOTIQ DK - All Rights Reserved